Reklama Google Ads – czy jest lepsza niż pozycjonowanie?

Daniel

reklama google ads dla Twojego biznesu dość często jest przedstawiana jako alternatywa dla pozycjonowania. Doświadczona agencja SEO zwykle prostuje ten przekaz, podkreślając, że pozycjonowanie i kampanie Google Ads to co prawda działania pokrewne, ale wzajemnie się uzupełniające. Jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy pozycjonowaniem a reklamą Google Ads? Która z tych metod będzie lepsza dla początkującego przedsiębiorcy?

Czym różni się pozycjonowanie od reklamy Google Ads?

Jest wiele różnic pomiędzy pozycjonowaniem a reklamami Google Ads. Przede wszystkim te metody promocji różnią się:

  • miejscem wyświetlania reklamy – pozycjonowanie zapewnia widoczność strony w wynikach organicznych wyszukiwarki, które są bezpłatne, natomiast reklama Google Ads pojawia się w wynikach sponsorowanych, które są płatne
  • kosztami – przedsiębiorca nie musi płacić za kliknięcie w link niesponsorowany do swojej strony. W przypadku kliknięcia w reklamę Google Ads jest ono płatne wg stawki CPC lub eCPC
  • zakresem widoczności – pozycjonowanie zapewnia lepszą widoczność strony tylko w wyszukiwarce, natomiast kampanie Google Ads to okazja na zareklamowanie produktów lub usług firmy również w sieci partnerskiej kalifornijskiego giganta.

Aby pozycjonowanie i kampanie Google Ads przyniosły firmie korzyści, muszą być powiązane z odpowiednimi frazami kluczowymi, których wyszukują potencjalni klienci przedsiębiorcy. Dlatego usługę marketingu internetowego warto zlecić profesjonalnej agencji SEO.

Jaka forma reklamy jest najlepsza dla nowego przedsiębiorcy?

Firma, która dopiero stworzyła stronę internetową i chce jak najszybciej dotrzeć do potencjalnych klientów, powinna na początku skoncentrować się przede wszystkim na płatnych kampaniach Google Ads, które dają natychmiastowy efekt. Jednocześnie warto inwestować w pozycjonowanie lokalne, które jest stosunkowo niedrogie, a może dać wymierne rezultaty w relatywnie niedługim czasie.

Korzystając z reklamy Google Ads, przedsiębiorca może precyzyjnie dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i wypromować usługę wśród tysięcy odbiorców. Reklama Google Ads to dobry sposób na zwiększenie rozpoznawalności marki i zdobycie pierwszych zamówień. Pozycjonowanie z kolei to doskonała metoda na maksymalizowanie wypracowanych efektów i pozyskiwanie klientów wśród osób, które korzystają z oprogramowania blokującego lub po prostu nie ufają wynikom sponsorowanym wyszukiwarki.